Cali III

28 juli 2016 - Colombia, Colombia

Ola familia, amigos,

Como estan ustedes. muy bien con nosotros.

De laatste dag in Colombia vandaag. Het is nu 8 uur in de ochtend, bij jullie 15 uur, We hebben een hele mooie vakantie gehad, mooie ontmoetingen met de familie van Victor en Claudia en Andrea, familie Moreno in Santa Rosa. We hebben veel gedaan, veel gezien, en ook heel veel nog niet gedaan bv Pablo Escobar tour, Buga niet bezocht, allemaal zaken die we ons wel hadden voorgenomen. Je kunt niet alles, bewaren we voor volgende keren. Want dat we hier naar teruggaan is wel zeker, wanneer? dat is even de vraag, we hopen over een paar jaar toch weer te kunnen doen.

In mijn vorige reisblog meldde ik dat we gisteren naar Buga zouden gaan, het is er niet van gekomen, zijn hier in Cali gebleven, hebben een park bezocht wat aan de rand van Cali ligt, tegen de berg aan. Was wel een wat hilarische onderneming. Op weg ernaar toe had de taxi chauffeur nog ooit van dat park gehoord, was ook erg lastig om te komen, moesten op een gegeven moment onverharde weg naar boven nemen, de berg op, kwam die taxi vast te zitten met zijn wielen, met duwen met een paar mensen uiteindelijk eruit gekomen. Wandeling gemaakt onder leiding van een gids was wel goed, vanuit die berg hadden we een heel mooi uitzicht over Cali. De rest van de middag hebben we wat besteed aan Chipichapi, een groot winkelcentrum waar Sandra en Victor hun pokemons hebben veroverd, dat is een soort verslaving op je mobiel om pokemons te vangen. Vraag me niet hoe of wat maar in dat winkelcentrum waren er een hele hoop. In de avond hebben we de voetbal wedstrijd gekeken, de finale van de Libertadores cup, Atletico Nacional uit Medellin tegen een club uit Equador. Het was de 2e finale wedstrijd, deze keer in Medellin. Uiteindelijk heeft Atletico Nacional de beker gewonnen, je kunt het vergelijken met de Champions League bij ons in Europa. Groot feest in Colombia.

Vandaag, straks koffers inpakken, Esther gaat Andrea en Claudia ophalen bij de bus terminal, ze komen uit Palmira vandaar naar Cali, Begin van de middag gaan we met ze naar de dierentuin. Aan eind van de middag dan weer naar hotel terug om koffers op te halen en van hier uit naar de luchthaven te gaan. Onze vlucht met KLM vertrekt om 20.45 uur en komt morgen vrijdag om NL tijd om 14.20 uur aan op Schiphol.

Hasta pronto

1. Jolanda van Bloemendaal:
    28 juli 2016
    Jullie hebben een geweldige reis gehad. Wat fijn dat wij dit met jullie mochten mee beleven! Veel plezier in de dierentuin, die is echt de moeite waard. En een hele goede terugreis! Liefs van Wouter, Jolanda, Diego en Manuel
  2. Marie-jose Bakker:
    28 juli 2016
    Jeetje zit het er nu alweer op wat gaat het toch snel...mooi dat jullie genoten hebben.