Cali

25 juli 2016 - Colombia, Colombia

Beste familia, amigos,

Saludos desde Cali, waar we net zijn aangekomen in een super mooi hotel, google maar eens op Hotel City Express Plus Cali.

Waar was ik gebleven met mijn reisblog? Bij donderdag, Sandra is naar de kapper geweest en heeft het onderste deel van haar haar laten verven,

Vrijdag hebben we een hele mooie tocht door de koffievelden rondom Santa Rosa gemaakt, met een jeep zijn we een half uur de bergen ingereden, zo`n jeep waar de mensen die in de koffievelden werken mee naar hun werk vervoerd worden. We hebben 3 uur gewandeld, zware wandeling, op en neer, heel steil soms maar met schitterende vergezichten. Sandra, Victor en Ruben zijn halverwege nog even doorgelopen richting een waterval maar dat was voor de oude ouders te zwaar.

Zaterdag zijn we naar de familie van Victor in Manizales geweest, hele leuke dag gehad. We hebben gegeten bij een nicht (Ana Maria) en haar familie. Daar was ook de neef van Victor (Sebastian), die twee weken jonger is. Ze hebben nog met elkaar in een wieg gelegen.... Wat leuk was dat was dat Victor en Sebastian het heel goed met elkaar kunnen vinden, alsof ze al jaren met elkaar omgaan. We zijn naar een soort van wild spel attractie park geweest waar ze (in de gietregen en alleen t shirt aan...) van boom naar boom gegleden zijn. Na afloop zijn we nog naar een mooi punt Manizales geweest waar je een schitterend uitzicht hebt over de stad, Manizales ligt hoog op een berg.

Gisteren zijn we via Pereira naar Rozo gegaan met een luxe busje, heerlijke reis, ongeveer 2 en half uur. Aangekomen in Rozo schrokken we wel van het verblijf. Op booking.com werd iets heel moois neergezet maar die foto`s waren van het huis van de hoteleigenaar. Het appartementje had geen tuin en stond midden in een arme wijk. Het plaatsje bleek ook niet zo handig gekozen, ver van alles. We besloten vanochtend om weg te gaan naar Cali, hebben een hotel geboekt in Cali en dit blijkt een heerlijk hotel te zijn waar we nu zitten, lekker luxe met o.a. een fitnessruimte en airco. Van hier uit kunnen we makkelijker nog 3 dagen dingen bekijken, en nog wat mensen bezoeken. We zijn blij dat we nu in Cali zitten. Hasta pronto!

1. Anne Jet van Waasbergen:
    25 juli 2016
    Is Sandra tweekleurig geworden wat betreft haar? Geniet nog even van alle moois in jullie land. Leuk dat contact van Victor en zijn neef. Dit is een reis die jullie niet gauw zullen vergeten. Nog goede dagen toegewenst! Liefs.
  2. Familie HIlhorst - Veneklaas:
    25 juli 2016
    Cali is een prachtige stad en er is veel te doen! De dierentuin is een aanrader voor als je het even niet meer weet.
  3. Jolanda van Bloemendaal:
    26 juli 2016
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Het lijkt mij prachtig zo'n wandeling door de koffievelden. En wat fijn dat jullie ook daar familie ontmoet hebben!
    Geniet lekker in Cali!!!
  4. Imelda:
    26 juli 2016
    Lieve vrienden,
    Dat klinkt allemaal heerlijk. Fijn dat jullie zulke fijne contacten hebben met de familie van Victor. Geniet ervan, en uiteraard ook van jullie heerlijke belevenissen in dat mooie Colombia.
    Liefs van ons allemaal