Santa Rosa de Cabal II

21 juli 2016 - Colombia, Colombia

Beste familie, vrienden,

Groeten vanuit Santa Rosa de Cabal, waar we sinds zondag middag verblijven, we zitten in het huis van Ruben, die ons destijds geholpen heeft met de adoptie van Victor in 2004. Een mooi huis in een buitenwijk van Santa Rosa. Het is een plaatsje vlakbij grote stad Pereira en Manizales. In tegenstelling tot Bogota en Medellin is hier vooral de natuur. Ook wel lekker.

Maandag zijn we naar de Termales gegaan, dat is een grote waterval met daaraan gekoppeld warmwater bronnen, erg leuk.

Dinsdag zijn Esther, Sandra en Victor met Ruben naar Pereira geweest naar een atractie park waar ze oa konden karten. Ik bleef thuis, had wat last van mijn maag (gaat weer beter).

Woensdag, gisteren zijn we in de middag naar een recreatie park in de buurt van Manizales geweest, daar hebben we de familie van Victor ontmoet. Familie leden die we ook in 2011 hebben gezien en ook weer nieuwe mensen, oa de oudste zus van Victor. Victor en Sandra hebben daar gezwommen, en met zijn allen hebben we ook gevoetbald, kortom een  heerlijke ontspannen middag. In de avond ben ik met Ruben en een vriend van hem naar het centrum van Santa Rosa geweest waar we de 1e finale wedstrijd Independiente Della Vella (club uit Equador) tegen Nacional Medellin hebben gezien, uitslag 1-1. Nacional was veel beter maar na een 0-1 voorsprong wilden ze in de achteruit en hun voorsprong behouden en de wet van voetbal is dat de tegenstander dan scoort wat ook gebeurde in 88e minuut. Volgende week woensdag is de 2e finale wedstrijd in Medellin, die we dan ook nog even kunnen kijken, hopelijk wint dit Colombiaanse elftal dan de Copa Libertadores, zoiets als de Europese Champions League.

Vandaag donderdag gaan Sandra en Esther naar de kapper. Doen het verder rustig aan rondom het huis waar we verblijven.

Hasta luego

1. Anne Jet van Waasbergen:
    21 juli 2016
    Ik geniet van jullie reisverslagen. Zo leef ik mee op afstand! Wat een bijzondere ontmoetingen hebben jullie. Fijn om de familie van Victor weer te ontmoeten.
    Iedere dag een feestdag in dat bijzondere land. Liefs!
  2. Dirk en hannie:
    23 juli 2016
    wat een bijzondere reis maken jullie, leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken, bijzonder hoor. Wij vertrekken zelf morgen met vakantie, de rest van jullie verhalen horen we wel weer als we terug in Houten zijn. Nog een goede tijd in Colombia, groeten aan de kinderen, liefs v ons allemaal!