Medellin II

16 juli 2016 - Medellín, Colombia

Beste familie, vrienden,

Hier dan weer een reisblog van ons.

Met ons gaat het prima, ik (JP) hervat weer de reisblog op vrijdagavond 20 uur, bij jullie in Nederland is net nu 3 uur in de nacht. Aan de jetlag lijken we nu wel gewend, minder last van. We hebben het erg naar ons zin in Medellin. Woensdagmiddag was een hele bijzondere middag. Victor heeft zjn oudste broer ontmoet Jhon Jairo, 39 jaar, met zijn gezin (vrouw met 2 kinderen dochter van 16 en zoontje van 4). Bijzonder omdat toen we hier 5 jaar geleden waren en de familie in de buurt van Manizales hadden ontmoet hij er niet was. Vlak voordat we naar Colombia gingen kregen we zijn telefoonnummer van de familie en gewoon contact gezocht via de app  Ze waren echt heel erg blij dat dit contact er nu is.

Het was een mooie bijzondere ontmoeting, allebei waren ze heel blij om elkaar te zien, Jhon Jairo had zich 15 jaar toch afgevraagd hoe het met Victor zou gaan, waar hij zou zijn. We hebben wat met ze gedronken en gegeten, wat gewandeld bij het stadion en afgesproken dat we morgen , zaterdag de hele dag naar hun huis gaan; ongeveer een uur reizen met metro en bus. Het is een mooi contact wat we warm houden. Zijn broer is profvoetballer geweest, dus op dat vlak was er ook voldoende herkenning in elkaar. Zaterdag gaan de mannen voetballen!

Gisteren, donderdag zijn we naar een Acuapark (groot buitenzwembad) geweest. Sandra, Esther en Victor hebben gezwommen, ik niet omdat ik nog herstellende ben van een teenoperatie vlak voordat we weggingen. Maar het weer was echt schitterend, lekker in de schaduw een boek kunnen lezen. In de middag zijn Esther en ik naar het centrum van Medellin gegaan om de Botero beelden te bewonderen. Erg mooi maar ook knetterdruk. We zijn ook nog even met de metro en eind wandelen naar de Terminal Sur geweest om uit te zoeken hoe we bij onze volgende bestemming Manizales zondag moeten komen met de bus. Op de terugweg hiervan naar het hostel waren we te vroeg uitgestapt en daarna verdwaald, heel eind gezocht, gelopen naar het hostel, uiteindelijk wel weer gevonden.

Vandaag vrijdag hebben we de metro gepakt om naar de kabelbaan te gaan, dat is erg leuk, je gaat dan met een een kabelbaan over een deel  van Medellin (niet iets voor mensen met hoogtevrees). Ook hebben we de bekende roltrappen genomen, die gaan door een deel van een wijk van Medellin (daar waar mensen vroeger dan moesten wandelen via trappen). Dat is wereldwijd erg bekend alleen onze taxichauffeur had er nog nooit van gehoord. Esther en ik zijn verder nog vandaag een keer terugggeaan naar Terminal Sur om de reis zondag te reserveren, dat bleek niet telefonisch  te kunnen. Nu is er ook een staking van vrachtwagenchauffeurs die wegen blokkeren waardoor de reis nog hindernissen kan ondervinden, we zien het wel, het is per slot van rekening Colombia......

Morgen gaan we nog een dagje naar de broer van Victor en zijn gezin, daar verheugen we ons op.

Groetjes van ons.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jolanda van Bloemendaal:
    16 juli 2016
    Wat fijn dat jullie zo'n goed contact hebben met Victor's broer en zijn gezin. Veel plezier morgen met hun!
    En de kabelbaan in Medellin is ook een geweldige ervaring hé!
    Dank je wel voor je mooie verhaal! Wij vinden het erg leuk om mee te lezen!
  2. Anne Jet van Waasbergen:
    16 juli 2016
    Heel bijzonder dat jullie de broer van Victor hebben ontmoet. Voor Victor heel belangrijk, ook het voetbal verleden zal hem aanspreken. Wat genieten jullie in dat mooie land.
    Gaat de teen beter? Hij zit er nog wel aan? Wees voorzichtig met infecties.
    Liefs uit Baarn.